b

b

-

-

måndag 1 februari 2016

Jag missade vintern...




Oj, vad tiden springer i år… den bara rusar i väg dag efter dag och jag, stackars mig, som stukade foten hinner inte halta efter...
  ojojoj 

Det hände för två veckor sen när vintern äntligen kom och förvandlade min omgivning till sagovärld stukade jag foten. 
Det var i Haverdals vackra skog vid stranden. Jag skulle fånga de dansande tallarna täckta med snö, men på stigen under vacker snö gömde sig vattenpölar som förvandlades till is i kylan. Jag var oförsiktig, trampade för hastigt och det ända jag tänkte, oj min kamera. 
Och det var mycket konstigt, jag ramlade väldigt illa, men kameran var uppe i handen. 

Som ni förstår blev det inga dansande tallar i snö på bild. Det var knappt något foto, för att foten gjorde så ont att jag inte ens kunde tänka.  

Dagen efter skulle jag börja min kurs. Ja jag gjorde det, klarade en vecka tills det inte gick mer… Foten svullnade som en ballong och dessutom kom häftig förkylning. 

Jag gav nästan upp… men foten blev bättre och jag fick besked att jag kan fortsätta med kursen. 

Bildligt blir det blandning av gamla och nya alster ;-)och jag ska försöka uppdatera mig oftare och besöka er oftare. 
Ha en underbar vinter i fortsättningen. 
Hos mig regnar det…












5 kommentarer:

  1. så fine bilder!Det første er jo helt magisk!

    SvaraRadera
  2. Underbara vinterbilder!
    Hoppas du blir bättre i foten snart.

    /Erik

    SvaraRadera
  3. so beautiful images of your winter, snow, white !
    each photo is gorgeous

    SvaraRadera
  4. - Halloj i väster.
    - Vilka underbara bilder !
    Det är lätt att göra sig illa när det är halt
    ute. Och den där reflexen att rädda kameran är ju
    inte alltid så bra. Men jag känner igen det.
    - Krya på dig !
    Hälsar "Henning" och Blondinen

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder. Hoppas du mår bättre i foten :) Vintern kom och försvann i ett huj. Vet inte om jag egentligen vill att den kommer tillbaka igen fast egentligen föredrar jag snö och vitt istället för grått och slask nu när det trots allt är vintermånad. Helst vill jag nog ändå ha vår!! Må så gott!!

    SvaraRadera