b

b

-

-

tisdag 6 augusti 2013

Vilken sommar!


Regn önskas...

...och lite svalka, några molniga dagar och friska vindar...

Pernilla Månsson-Colt reklamerade våren i Trädgårds onsdag, när allt var fruset och försent... Jag kanske inte vill reklamera sommaren, jag älskar solen och värmen och lååånga ljusa dagar, men är trött på att vattna, gillar inte svettas så fort jag rör mig och det gör ont när björkar börjar tappa löv... alldeles för tidigt...

Ibland känns det som att vi befinner oss vid Medelhavet, i Marocko kanske, inte i Sverige... Soligt och soligt nästan oavbrutet sedan vårens korta vistelse... Turister och strandälskare har ingenting att klaga på. Vilken sommar!

Vilket väder! Nästan overkligt. Häftig åska passerade några gånger med häftig skur som försvann lika fort som den kom. 
För kort stund glittrade vattendroppar över trädgården, en stund som behövs att ta några bilder och sen kom... mer värme...

Torrt... Slapp klippa gräset... men fick bära många många vattenkannor. Trädgården klarar sig än så länge, bara ett förädlat kungsljus dog i stekande sol... Klematisar hade också lite problem med torkan och vissnade tidigt, men kom tillbaka trotts allt...
Många blommor blev lite mindre, men det var bara bra :)

Semestertid... Tog själv lite semester från omvärlden, bloggen och dator... Men min Olympus hade ingen semester, han jobbade flitig bland blommor och fjärilar, även ute på några utflykter.  På diskar samlades lite bilder och när svalkan kommer blir det en del att framkalla...

Och sommarläsning... ute på altanen, i skuggan ;) 
Läste 1Q84 Haruki Murakami och det var en fantastisk läsupplevelse...
 Ja, det är verkligen sommar som ger många njutbara stunder..., men lite regn är mer än välkomnande, eller hur?



























Hoppas Ni har det underbart i solen :)


















11 kommentarer:

  1. Wonderful pictures....i like them all.

    Greetings from Holland, Joop

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från dig ,kram nette

    SvaraRadera
  3. Bare SÅ lekre disse nydelige seriene dine med sommerenger, og kaskader av blomster!Tror jeg må velge de to øverste som mine favoritter i dag!
    :)

    SvaraRadera
  4. niesamowicie delikatne, a to pajęczynkowe - mój faworyt ;)

    SvaraRadera
  5. Wonderful images, fantastic ideas:) Greetings

    SvaraRadera
  6. Tack vännen, för dina reflektioner över sommaren, dess för och nackdelar...men framför allt...tack för dina underbart vackra bilder!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder...!! Underbara! Och jag kan nog hålla med dej, lite lagom av allt, så mår man så mycket bättre, och naturen också. Så nu önskar jag mej regn, och för alla som har semester fortfarande...det kan falla nattetid!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Så fint skrivit och underbara foton därtill. Kramar. Ha de gott i värmen.

    SvaraRadera
  9. a gorgeous serie of images ! I don't like to choose because
    all are so beautiful, but that one with the bee ..... wonderful

    SvaraRadera
  10. Bra att du är tillbaka! Och som du skriver, temperaturfönstret vi trivs i tycks många gånger inte vara så stort. När det gått så långt att småfåglar är tysta så tycker jag att det är nog med värmen. Tittar jag söderut är molnen blytunga, så kanske en liten skvätt faller på oss redan ikväll. Första bilden i din serie för mig. Kanske blommorna slokar, men härlig färgverkan, nästan lite undervattensstuk mitt i torkan.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  11. Fantastiska bilder.
    Du verkar ha haft det fint på ledigheten.
    Vi börjar vår nu och regnet får gärna hålla sig borta, dock en o annan skur kan vi godkänna.
    Nu blir det lite mer tid för mig med foto o blogg. Juli har varit superstressig då man är ersättare för
    kollegor som har semester.

    SvaraRadera