b

b

-

-

torsdag 28 maj 2015

eeh...




Tack för era stödjande ord i mitt tidigare inlägg… Det stämmer att svineriet runt om oss förpestar det mesta… Jag blir alltid som ett frågetecken, varför… ???

Men det finns inget svar, så länge det finns möjlighet till anonyma handlingar via nätet… dessutom det onda och dumma hos människan är tyvärr oändligt… på alla möjliga nivåer, inte bara på nätet.  Det lär alltid finnas människor med illvilliga intentioner… 
Att skada, förstöra, utplåna till och med mörda… 
Det är så många knepiga egenskaper människan bär på… Att lista ut de skulle ta för mycket av detta inlägg. Jag låter bli med hopp att få vara fri från Internets parasiter i alla fall för ett tag …

Jag tar räfsan och går ut till trädgården. Trädgårdsarbete rensar den olustiga stämningen. Mellan räfsan och spade dyker då och då kameran upp… Försöker glömma otrevligheter och njuter av våren, färger och solvärme… fast särskilt varmt är det inte. Årets vår upplever jag ganska kall.

Grönskan exploderar och fåglarnas kvitter låter så hoppfullt…
Till slut något roligt. Känner Ni till ”vår Herres strumpor”???
Det är de!





Kunde inte låta bli, när jag läste namn i Plantskolan. Blomman fick liten plats i rabatten vid huset, så varje gång jag öppnar dörren ser jag den och ler. Naturen är underbar! 







Eh,
Komputer,  virusy... ludzka durnota i zło...
Czasem ma się wszystkiego dość. 
Nie będę Was jednak nudzić wirusami, jakie nas tu dopadają i publikuję jedynie radośnie kolorowy mały kwiatek o zabawnej nazwie.
Jeśli ją przetłumaczyć dosłownie to po szwedzku są to boskie skarpetki, a "normalnie" po łacinie to: Polygala chamaebuxus 'Grandiflora'.


Nie znalazłam niestety polskiej nazwy. Po angielsku shrubby milkwort, też zabawnie...









4 kommentarer:

  1. Milo ze sie nie poddajesz!!!
    A kwiatuszek przesliczny.
    Usciski

    SvaraRadera
  2. Kan jag se med en gång: klart växten heter så :). Sköna bilder mellan krattagen!
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Det är inte kul och åxå en stor nackdel med nätkommunikation😒
    Man får spärra och jobba med det negativa o sen glädjas åt alla positiva som tittar in. Jag göädsväldigt åt alla dina fina bilder.
    Imorgon är det Biofotomöte här. Vi ska försöka bygga en Västsektion
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  4. Hej vännen...Nu skall jag försöka ta mig i kragen och vara på bloggen ett tag i alla fall.
    Vilka sköna bilder Du är lika magisk som blommorna på bilderna på att fota.
    Kramizzzz Pluttis

    SvaraRadera