b

b

-

-

lördag 18 april 2015

april röra... / kwietniowa mieszanka






Ibland känns det som att världen är vänd upp och ner. 
Inte bara i det politiska samanhanget där det flygs vilt i Stockholm… 
Trodde inte att Stockholm är så stort… 
För miljön eller säkerhets skull? Knappast!
Men vem är jag att uttala mig på så höga nivåer… 
Jag skrattar liiite bara och återkommer till mina rabatter med min älskade Olympus och gamla gluggar… men det blev inga foton bland regnskurar och hagel. Fick fundera över ”fotonivåerna”… ”Digitalt väder” ger utrymme för surf i sökandet efter inspiration, några tipps, för att lära mig något nytt om fotandet och bildbehandling, eller bara för att njuta av andras bilder… 




Politik var för mig alltid en obegriplig djungel med knepiga vändningar, svängningar och ändå ganska spännande trotts allt. 
Idag, när alla är fotografer ser jag många liknelser… konstigt? Inte alls. 


Fotovärld blev en vild djungel. Det vimlar av olika fotosajter och hemsidor likt partier i Riksdagen.  
Det tar tid innan man ser att de som skriker högst behöver inte vara de högsta… Upplåsta politiker är lika löjliga som uppblåsta amatörfotografer som kallar sig konstnärer på nätet …
Mycket spännande ;) 
























6 kommentarer:

  1. Din mossa är otrolig ,men så tror jag du är mera vigulant än mig med dåliga knän och rygg som inte kommer ner i marknivå .Härliga bilder ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Hei og godmorgenHalina!

    Vakre bilder igjen hos deg!Dine ord beveger!Ja politikk..Det angår oss virkelig!Politikk er jo oss..Den lille mann i gaten..Så synd det er alltid noen andre som bestemmer..Poltikkens venner og sosieteter..Akkja jeg



    spyr nesten over hvor falskt det er noen ganger..Hvertfall i vårt land!De lover og lyger hele bunten!

    Det er mang slags blogger Halina.Noen er vitenskapelige korekte andre er ladete blogger.Ja det fins tusentalls måter å vise seg frem..Se her.Her er jeg!!
    Men de virkelige fantstiske bloggerne er mer skjult.De ønsker ikke så mye oppmerksomhet .

    Jeg syntes tankegangen din er intresang.Det å utvilke seg!Det er mye fint å lære fra andre blogger.Slik som Deerhunter, IPnatur, Lasse.Ja, mangen flere..De har ikke en så stor blogg verden.Men du verden fantastiske bilder!

    Og du Halina.skiller deg deg ut med dine bilder og din forteller evne:))

    Ha det fint og en riktig god helg!

    Hilsen Anita

    SvaraRadera
  3. - Halloj i väster.
    - Fyran och sexan är magiska. Man sugs in verkligen in
    i dom bilderna. Snyggt som vanligt !
    - Ha en fin fortsättning på helgen !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  4. Tänkvärt och så sant. Jag brukar kalla mig själv för en hobbyfotonörd och det är jag stolt över. Jag tänker fortsätta vara nörd så länge jag tycker det är kul och trivs med det jag gör ;) När man dessutom kommer in här hos dig och blir härligt inspirerad så känner jag mig ännu mer tillfreds. Underbart ljuva färger i dina bilder.

    SvaraRadera
  5. Intressanta reflektioner och otroligt vackra bilder!

    Ha en bra helg,
    Erik

    SvaraRadera