b

b

-

-

lördag 27 februari 2016

stresssssssssssssssssss...


Idag ska allt gå fort, fort!.... och ännu fortare...!!
Varför?
Det ständiga upphetsande gör att de flesta bara jagar något och blir jagade av tiden som inte räcker  till.

Efter en lååång period av ledighet (ofrivilligt eller inte, det har mindre betydelse) hamnade jag själv i det hetsiga eller lät mig påverkas av det. Det går inte, kroppen säger ifrån, den vill stanna upp, leva, vara, uppleva, njuta, känna och se. I jakten efter att göra och hinna med det ena och det andra blev jag sjuk... Men jag gav mig inte, gjorde det jag trodde jag skulle och blev ännu mer sjuk... jag måste....

Nej, ingenting som är måste framför min hälsa... Jag vill göra det och det andra och jag hinner om jag lugnar ner mig och gör i den takten jag orkar... Världen rasar inte om något tar lite längre tid... eller hur?
Min betydelse förblir lika stor eller lika liten... oavsett hur fort jag kommer att agera....

Ja, visst det finns deadline ibland... då vill man vara i tid, men för det mesta behöver jag inte hetsa upp mig.
Jag väljer och prioriterar ;-) 

För två veckor sen var jag på en härlig promenad i en av de vackraste städer på jorden... Det tog lite tid innan jag gick genom bilderna mellan feber och hosta ;-)

Ni känner igen staden antar jag...
































5 kommentarer:

  1. Er det eg Halina?Hvilken flott kvinne du er!!Ja..ditt blogg navn passer godt inn "Med tiden!"Min personlige mening er att man skal ta seg god tid og tenke over ting før man gjør noe drastisk eller avgjørelser..Men kansje jeg er begynt å bli gammel..Det pluselige og uventete og handle raskt hører kansje de unge til--i kke vet jeg!Neii tiden løper ikke i fra oss..jeg gidder heller ikke stresse mer med ditt og datt..en lever bare engang .

    Vakre bilder du viser også--jeg vet ikke hvor det er i fra??Øst europa en plass??flott er det der..Ønsker deg alt godt og en fin weekend!Hilsen Anita i Nord

    SvaraRadera
  2. - Halloj i väster.
    - Underbara bilder från Hufvudstaden.
    Ta det lugnt och njut av den vår som är i antågande !
    - Ha en fin avslutning på veckan.
    Hälsar vi på Ostkanten....

    SvaraRadera
  3. Vår kanske vackraste stad med såväl de stora vyerna och trånga gränderna. Avslutningsbilden kanske kunde skjutits från vilken annan stad som helst. Mycket fin ändå...Om du fortfarande är sjuk önskas snabb tillfriskning; det är nu saker börjar hända i naturen och de behöver sin fotograf!
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej, det bara"Kungsan" som lyser så ;-) Ja, det var så härligt i solen att några Stockholmare eller turister till och med åt lunch ute!
      Tack så mycket för dina rader. Börjar hämta mig... och du har rätt, det händer så mycket just nu, till exempel vid skrivandet stund snöar det ;-)
      Ha det underbart!
      Halina

      Radera
  4. Patrzymy podobnie dlatego rozumiem Twoją fotografię.

    SvaraRadera