b

b

-

-

torsdag 30 maj 2019

new






Med tiden bleknade gamla bekymmer och det som var starkt och gjorde ont. 
Bleknade, förtunnades och håller på att försvinna. 

Vårljuset ger hopp, regndroppar glittrar på trädens skira löv. 
Ny utslagen vallmo ser ut som prima ballerina bland aklejor liknande svanbalett.   

Älskar våren, långa ljusa dagar och trädgården som exploderar med färger.
 Och humlor, älskade humlor surrande i rhododendron.

Jag dammar av min gamla kamera och går mot, tar emot det nya ljuset.


































6 kommentarer:

  1. Cieszę się, że zadziałało światło.
    Dzwoneczek działa niczym źródełko.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dziękuję! Zyczę cudownego lata! :-)

      Radera
  2. Så trevligt att du är tillbaka, Strandskata!
    Som vanligt fina blombilder och jag måste få fråga om den den starka formen i sista bilden är spontan eller accentuerad? Hur som helst alltid trevligt hitta hit.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Klas, tusen tack för dina fina rader. Den sista bilden med hjärtat är en lupin som jag fotograferade uppifrån med kortaste skärpedjup :-) Jag sökte efter hjärta i lupinen och på så sätt är den accentuerad :-)

      Radera
  3. how beautiful is your spring, amazing lights and colours
    and so soft ! I really enjoyed

    SvaraRadera
  4. Jag blir såååå glad att se Dig igen. Hälsningar

    SvaraRadera