b

b

-

-

lördag 30 november 2019

Några timmar med solen





Äntligen lite ljus!
Känner mig nästan som drogad efter en promenad i solen. 
Synd bara att jag var för lat att ta kamera med mig. Solen sken underbart och det var härligt vindstilla vid havet.
Vid strandkanten glittrade även rester av gårdagens snö. Fick lite vinterkänsla.

Jag längtar efter en normal vinter med snö och kyla.
Vi får se hur det blir i år.

Mörkaste november på länge sa meteorologen på tv. Hos oss var det runt 20 soltimmar, mindre än hälften av det som kallas normalt.

Det är mysig att tända brasan och försjunka i en bra bok... men det var väl mycket av det mysiga... jag behövde gå ut!














6 kommentarer:

  1. Beautiful photos of the beach. I love it. Have a nice sunday. Greetings Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej Halina! Det var ett tag sen sist, men nu hittade jag dig hos Susanne och kände att jag bara måste skriva några ord. Har kollat på dina akvareller och jag lyfter på hatten! Länge sedan jag var på besök, men vilken utveckling du har haft...mycket bra, du har verkligen känslan! Jag förstår att kameran har fått vila då penslarna har tagit över...men du, glöm den inte i garderoben, den är också en vän! Ha det gott och hoppas att allt är väl!

    SvaraRadera
  3. För mycket av hem-myset... Kan bara hålla med. Visst är det toppen att slå sig ner vid köksbordet, om vinterkvällen få prata med sin fru om ditten och datten. Gärna ackompanjerat med ett glas vin eller whiskey... Men i grunden är vi båda lika goda kålsupare. Verkligheten tränger på, bilder måste göras. Eller hur? Jo, du kan förstås måla i ateljén. I lugn och ro. Men fotografiska bilder måste skapas på plats, ute i verkligheten. En speciell utmaning som kräver sin man eller kvinna. Framförallt dessa gråtrista dagar. Då får man anstränga sig extra mycket. Gillar din andra bild på grenen i vattnet. Kanske den i det fina vädret inte var så svår att ta, men den blev väldigt fin ändå.
    Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Beautiful photos. I wish you a merry christmas and a happy new year. Glædelig Jul og godt nytår. Greetings Caroline

    SvaraRadera
  5. God Jul Halina
    Vet ikke om du er på blogger og leser
    Men alt Godt I det nye året
    Tenk ikke så.mye..leve her og nå❤

    SvaraRadera
  6. Så vackert! Du har fångat ljuset vi många saknat den här vintern. Jag fick visserligen en hel del under min semester men här hemma har det verkligen varit totalgrått och mörkt. Älskar verkligen den nedersta bilden <3 Och jag är som du skriver... Visst är det mysigt att krypa ner i soffan under pläden och läsa men... det går till en gräns. Jag får ofta kryp i kroppen och behovet av att komma ut blir till slut övermäktigt. Må så gott och Kram på dig

    SvaraRadera