b

b

-

-

lördag 1 maj 2021

Katter, bortglömt kort och våren

 


 

Våren för sju år sen, 2014!

April/maj, 2014. Ett kort fyllt med bilder till sista bajt. Helt övergiven bland gamla gluggar, adaptrar och ringar. Har svagt minne att jag granskade bilderna, men varför kortet hamnade i glömska i lådan det förbli ett mysterium…

I alla fall skulle jag fånga min katt som rullade sig på altanen, men trots att han  gör sig bra på bild, undviker han mig så fort han får syn på kameran. Hopplöst! Det blev inga bilder.

Har två katter. Två märkliga varelser med olika karaktärer. Som natt och dag eller värme och kyla.

Vi tog de från Katthemmet för många år sen. Skräckslagna av någon anledning hamnade ihop av en slump och var oskiljaktiga… De tog förmodligen hand om varandra när deras kattliv blev till helvete på grund av en ond människa.

Skriver om katterna, för att på det gamla kortet fanns det några bilder på just de, när de strosar i trädgården i vårljus. Hittade kortet i morse  när jag skulle ta mitt gamla 55. Gillar objektivet väldigt mycket för roliga ljuseffekter, särskilt motljus och med största öppning. Morgonsol var härligt idag, lite disigt och mjukt och jag tänkte leka med det.

Först var jag förvånad, när jag fick syn på kortet, brukar ha någorlunda ordning på mina grejer, men shit happens som det sägs. Jag satte mig vid datorn och 55 fick vänta till ett annat tillfälle.

Många bilder på våren för sju år sen…

då blir det idag: två knäppa katter, en som rör sig likt ständig förbannad brottare och annan modell som inte gillar att bli fotograferad…

 och …gamla vårkänslor med gamla 55 med… 

 

 














 

 

 

 

 

 

4 kommentarer:

  1. ojj så mangen vakre bilder!Du må ta mangen mere Det er kjempeartigt å se!Dine kattepuser er jo riktig søte jo!
    Likte også veldig god froskebildet .Men det siste likte jeg da aller best.Stemningsfullt!

    Ønsker deg en riktig fin 1 mai!

    SvaraRadera
  2. Always so wonderful images of nature landscapes and animals. Truly beautiful

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder! Spännande att hitta en sådan här fin liten guldgruva <3 Och riktigt kul att du delar med dig av dina alster :) Nu hoppas vi värmen återvänder och bjuder oss på den våren vi så längtat efter.

    SvaraRadera
  4. Att landa här är alltid avstressande. Finstämda bilder, fina berättelser. Önskar jag var mer slarvig med minneskorten på det sättet...Nåväl, mitt slarv med korten består inte i att glömma dem i kamerorna. Utan i datorn vilket framkallar hysteriskt utbrott när man kommer fram till dagens fotoställe.
    / Deerhunter

    SvaraRadera