b

b

-

-

torsdag 13 februari 2014

Vädrets pytt... / Pogodowy kogel-mogel...


Oj, vilka svängningar vi fick igår!
Först bjöd morgonen på solstrålar och härligt lugn… Fåglarna lät så vårlik och jag njöt av första krokus. En läcker vit sådan kom först.
Det var ganska varmt och kändes verkligen vår, så jag började ”städa” lite i trädgården, plockade lite pinnar som föll med vindarna och klippte bort gamla rester och lite annat smått medan jag njöt av solen… 


När jag bestämde mig ta några bilder på krokusen blev det plötsligt mörkt och först kom regn. Ganska kraftigt. Innan jag hann byta om kom tät snö. Temperaturen sjönk från sex till två och det vräkte ner snö… 


Ville fota våren, men fick fota vintern istället.
Men det kom hastigt och försvann hastigt.
Eftermiddags sol ökade temperaturen till fyra ganska snabbt och det vita bara rann i glittrande droppar…




Poczułam wiosnę... ;) Za wcześnie niestety i zima pogroziła mi śniegiem. Ale jak tu nie myśleć o wiośnie, kiedy ptaki śpiewają, pąki spęczniałe i krokusy kwitną?! 

Cóż, wczoraj, kiedy zamierzałam "uwiecznić" krokusa, przyśnieżyło i zamiast wiosny zima była fotomodelką. Nie zatrzymała się jednak zbyt długo i rozpłynęła się w popołudniowym słońcu... 

Pogodowy kogel-mogel, śnieg z deszczem w słońcu.































5 kommentarer:

  1. wet wet !! very beautiful images under rain and snow
    happy day Halina

    SvaraRadera
  2. Jag var helt enkelt tvungen att kika in hos dig för att se på dina underbara bilder och kanske också hitta lite inspiration.
    Som sagt, alltid lika fantastiska bilder!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. - Halloj i väster.
    - Härliga bilder från vädrets skiftningar !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  4. Krokusy będą następnym razem z pewnością, a dzisiaj są świetne zdjęcia pogodowej mieszanki :)

    SvaraRadera
  5. Mmm, vår verklighet i kalla norden...du ser, förmedlar och jag njuter.
    Den första är det nordiska vemodet personifierat...varken mer eller mindre:)
    Kramar, duvor, tankar...allt är på väg västerut!

    SvaraRadera