b

b

-

-

lördag 29 februari 2020

I februari sol





Jag tog min kamera på en promenad ;-)
Försöker hitta tillbaka till fotoglädje.



Den senaste veckan bjöd vädergudarna  på så många omväxlingar så jag blev nästan förvirrad i vilken årstid vi befinner oss i nu.
Det är februari, vintermånad trots allt!


Häromdagen var det så underbart, soligt och varmt, och jag hörde första lärkor och tror att vid vägkanten såg jag tofsvipan. Vintergäck redan överblommad och krokusar lyser i trädgården med sina starka färger. Tusenskönor blommade hela vintern, för att vi inte hade någon vinter. Plusgrader och regn redan från oktober!

I fredags fick vi snöchock! Det var fantastisk vacker morgon, tyst och vitt, men varade knappt två timmar och solen smälte allt.

Jag tog med mig kameran till havet. Behövde fundera lite över sociala medier och hur lätt det är att hamna fel med ett klick.  Behövde också fräscha upp mitt fotografiska kunnande. Det visade sig att pausen var alldeles för lång och fingrarna blev ganska stela. Skönt att det finns automatiskt läge och annan digitalhjälp.

Februari passerar och imorgon är det vårmånad!





















5 kommentarer:

  1. Åhh nydelige bilder Halina!Jeg elsker de hav bildene!Det får meg til drømme om lange promenader i ensomhet ved stranden!Se på hva som har drivet i land av vrakgods og se på alle fugler!Tjelden har nå komt her hos meg..Det er tegn på vår for min del
    Ja disse mediene..Jeg har sluttet å legge ut bilder på FB osv..Bruker bare det sosiale mediet i forbindelse med jobb vakter osv..Min avdelings leder bruker å sende besjeder på messenger..Ja de unge vet å ta i bruk digitale medier
    Neii Jeg syns du skal ta frem ditt kamera og vise oss dine bilder uansett hvordan de er..Du er så dyktig på foto og maling!Jeg elsker dine utrykk!

    Vi snakkes og jeg skal se etter dine oppdateringer

    Lev vel

    Hilsen Anita

    SvaraRadera
  2. Säger som Anita i inlägget ovan ; Fram med kameran!
    Vad gäller sociala medier verkar fler och fler trappa ner. Gäller för vuxna, så klart. Stora frågor att istället fundera över varför gör jag bilder,vad kommer att hända med dem i framtiden? Slängas på tippen är väl en inte alltför vågad gissning, för de flesta av oss i alla fall Jag rundar problemen så gott jag kan genom att nöja mig med glädjen att finna motiven och sen framkalla de bilderna. Du har kanske andra synpunkter på bildskapandet.

    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Deerhunter :-)
      Jag tror att du har rätt i... Det är förmodligen soptippen som väntar oss oavsett om det blir digitalt eller den fysiska. Lite deppig kan man tycka, men hellre det än den ständiga jakten efter uppmärksamhet, gillande, "rätt" sällskap osv. Tror att någon betydelse ändå inte finns i antalet likes an followers. Det är som du säger, glädje finner jag på stranden och under buskarna och sen när jag kan ta fram något av detta på datorn. Visst det är roligt att dela med sig och man gärna vill ha någon slags bekräftelse, men.... jag behöver inte vara "stor"! Någon kan tolka det som skriverier av sur kärring, so what ;-) Ha det så underbart :-)

      Radera
  3. Jag hade bestämt för mig att jag skrev en kommentar på det här inlägget men kanske blev jag avbruten av något och inlägget försvann... Ja ja, hur som helst så älskar jag bilden näst längst ned. Jag kommer tillbaka till den hela tiden. Det ser ut som två händer som möts och fingrar som "trummar" mot varandra. Den är fantastisk <3 Älskar stillheten du har i bilderna. Så vackert :)
    Kram

    SvaraRadera