b

b

-

-

söndag 17 maj 2020

att hålla i...




Det verkar som att höststormar flyttade till våren och förpestar de flesta dagar... usch...
Om man bor på landet för man stå ut med mycket.

Håll i och håll ut... var den senaste rekommendationen.

Vi håller.

Vi planerar mycket. Rättare sagt ändrar planer, avbokar resor och hotell. Vi hjälps åt med det vardagliga, handlar åt de äldre, håller avstånd och håller masken, trots  oron och samma svårigheter som i andra delar av landet...
Men det är svårt att stå ut, när det finns de som "vet bättre" och struntar i allt.

Hallandskusten börjar "stockholmieras" som det brukar...

De är immuna och det är bara en, två timmars resa på 50 mil. Dessutom att vädra stugan är det nödvändigaste och viktigaste i livet! ???

Ja, ja, jag ska inte moralisera, men jag är också orolig, utsatt och osäker... 

Kyliga vindar med hagel då och då, deprimerande nyheter och prognoser.
En söndagsmorgon i maj.

Skönt att jag har en hobby eller två och några måsten så jag kan hålla i...
I trädgården eller i skogen med trollet och jag hoppas att det går att stå ut!






























6 kommentarer:

  1. Owad w limonce powala.
    U nas też wszystko powala... rozwalili ukochaną Trójkę.
    Nadziejo gdzie jesteś.

    SvaraRadera
  2. Hei Halina!Takk for fine bilder du viser!De var skjønne!Jeg likte trollet ditt ,bildet med insektet, svart hvitt bilde og det deilige havet!Tenk å få høre bølgesus og kjenne havluft!Det blir nok lenge til jeg får oppleve det i disse tider
    !
    Ja hva skal man tro..Jeg er skjiit forbannet over det hele.Altså 70 prosent av alt smitteutstyr går til sykehusene og de har jo nesten ingen innlagte..kommunene får 20% med smitteutstyr resten er til folket.Det betyr slik som vi har det (og blitt drillet på)-vi må bruke EN smittefrakk fordelt på 4 personer gjennom 24 timer.Først da får vi bytte smitteutstyr!Ahh det er såå gale!Jeg føler meg som kanon føde..mens lederene gjemmer seg i hjemmekontor og er alldrig på jobb.Jeg har fått ny turnus med 90 % på natt-Jeg er alltid trett .Vi har ingen smittede men jeg lever i konstant angst hver gang jeg går på jobb.Jeg har vært i mangen møter med kommunen og de informere at vi må ikke være så naive at covid ikke vil komme til oss.Det vil bli død og vi er trent i palliativ pleie og gi masse morfin så dem ikke skal lide på det siste.Ja sånn er det bare en hverdag..
    Men nå må jeg gå til min nese vakt.-det er syttende mai våres nasjonal dag,Vi har pyntet og sunget men folket er hjemme.Kun kongefamilien kjører rundt i sin limosin og hilser folket..Jaja haha jeg må le !Verdenes rikeste land Norge!Uff og huff!

    Ta godt vare på deg selv Halina!Ønsker deg noen fine dager fremover.Beklager dette blir litt negativt men jeg finner ikke helt gleden i disse tider..Bare dine morsomme kommentarer til Klas "Paparazzie" får meg til å le høyt!!
    Stor klem til deg!

    Anita

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder på våren!!! Ljuvligt vackra!
    Och du satte verkligen orden på hur det är i samhället just nu. Mitt i prick!!!
    Jag säger bara, TACK och lov att vi har fotograferingen! Det får mig att "fly" från vardagen en stund. En räddning från att kollapsa. Och precis som du beskriver det... Höststormar på våren, snö och hagel i maj... och dessutom pandemin... Och som inte det vore nog liksom... Jobbet och det s.k Hälsoschemat... Hälso... Nej, vet du vad... det är allt annat än inriktat på vår hälsa.
    Nu ska jag scrolla upp och njuta extra länge av dina vackra bilder!!
    Ta hand om dig :)

    SvaraRadera
  4. amazing photos ! love them all

    SvaraRadera
  5. Onekligen lever vi i oroliga tider. Det tycks lite smitta av sig på bilderna. Du har verkligen lyckats förvandla en torr trägren till oroväckande monster...
    Hoppas verkligheten går på tvären mot en del experter och sommaren en gång för alla tar kål på det vidriga monstret Corona. Nog inte bara jag som suktar efter ett gammalt hederligt restaurangbesök.
    Hälsningar,
    Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att allt det vidriga rinner av i sommarvärme.... men.... oron kommer finnas kvar ett tag...
      Idag skiner solen så allt är mycket mycket lättare :-)
      Skogstrollet bjuder på glass. Det blir en härlig eftermiddag!
      Ha det underbart
      Halina

      Radera