b

b

-

-

tisdag 12 maj 2020

maj(o)gräs




Det blåser förfärligt! Kall vind från norr, brr...

Skulle dela med er mina tankar över något som hände häromdagen, men kände att det blir för dystert i samband med dagliga nyheter och tidigare inlägg....

Jag plockade fram minneskort med lite gräsliga bilder ;-) bokstavligen! 
Kröp på gräsmattan på jakt efter några mördarsniglar (och det blev ganska rejäl skörd, tyvärr) och upptäckte hur härligt det är att ha lite gräsligare gräsmatta...




Jag menar, att det ploppar upp några maskrosor ibland och tusenskönor täcker vissa delar, att det gömmer sig även några krokusar här och där... det var överraskande och roligt.
Hittade massor av roligheter att fota innan jag äntligen tog fram gräsklipparen...

Men även då, jag klippte de flesta sniglar men tusenskönor och lite annat på kanterna fick vara kvar...  :-)




















4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder Halina!Prestkragene er skjønne!Jeg forsto ikke helt det med de sneglene?Killet du dem med gressklipperen hhih hih??

    Ja jeg har fått ett humlebol på min terasse..Jeg vil ikke ha dem svevende i luften her hvor jeg skal tilbringe min ferie hah hah..
    De ryker nok med ja!

    Det var skjønt å se ditt blogg innleggHåper solen skinner på deg og ditt gode humør(Her hos meg snør det godt og tett)

    Ha det fint!

    Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anita, de hemska sniglarna klipper jag med saxen ;-)
      Men gräsklipparen tar på de med!
      Här kom det kyliga vindar och hagel, men det är bara väder....
      Ha det gott!

      Radera
  2. Jag tycker du har en jättefin gräsmatta, oklippt eller inte.
    Håller med om sniglarna. Hoppas och tror att klipparen anställer massaker på de små djävlarna. Bara det gör min gräsmatta allt mer välklippt...
    Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha en väldigt vacker gräsmatta :) Det är verkligen fascinerande och fantastiskt att göra små dyk ner i det innersta ;) Och glad är jag att du gjorde det för då fick vi se dina fantastiska bilder.

    SvaraRadera