b

b

-

-

måndag 22 april 2013

Mina assistenter / Moi assystenci







Äntligen några varmare dagar och möjlighet att jobba lite i trädgården. Våren är sparsam med värme, men dag efter dag är det skönare och skönare. 
Mina krokusar blommar, det vackra rådjursparet fick lite äpple vid skogskanten och det är lite grönt på fältet, så nu struntar de i min trädgård ;)

Katterna rullar sig i solen, sädesärla är tillbaka på taket och starar undersöker nya holkar. Allt som det ska.  Skönt.

Även Olympus uppskattar bättre väder och ligger ofta redo på bordet i altanen. På linsen hamnar lite krokusfärger, första knoppar och insekter, grodornas och paddornas återkomst och mina finaste assistenter vid första trädgårdsarbete. Bilder just på dem får pryda bloggen för idag ;)

Så Robin och Ruffino i vårsol, alltid med mig bland rabatterna.






***

Robin i Ruffino, czyli mały Rudzik i mój kot to moi stali assystenci, bez względu na to co robię w ogrodzie.
Obaj dość fotogeniczni,  oni więc zdobią dzisiejszy blogg ;)

  






























9 kommentarer:

  1. Men så vackert...njuter verkligen!! Och det ser jag att Ruffino också gör, nosen mot solen...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Dom njuter lika mycket som du ser jag... Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Såna asistenter vill man gärna ha=0).Jätte fina bilder....Kissen ser ut att älska att vara ute..ha en fin dag..

    SvaraRadera
  4. Wyjatkowa slodycz - a jak im idzie wspolpraca? Cieplo pozdrawiam z Gdyni mojej kochanej

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Javisst är det härligt ute nu. Underbara bilder på det omaka paret.. Jag menar inte går katten och rödhaken så bra ihop.. Bilderna är rena njutningen och jag förstår att de njuter i fulla drag av vädret precis som vi gör.
    Ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. jättefina bilder dom tittar väl inte för mycket på varandra ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Sååå koselige bilder.
    Fint å ha slike venner når en jobber i hagen.
    Klem fra Hilda

    SvaraRadera
  8. For en super serie på dine to assistenter! Jeg synes jeg nærmest kan se deg, inni øyet på fuglen...!?
    Absolutt nydelige bilder!
    :)

    SvaraRadera
  9. Beautiful photographs, I love such views:) I am greeting

    SvaraRadera