b

b

-

-

fredag 19 april 2013

Vårsång i dammen / Wiosenne kumkanie







Gårdagen bjöd på sol och värme och många "lyckostunder" med underbara varelser som kom krypande
från alla håll och kanter i trädgården. De kravlade försiktigt till dammen och verkade också mycket trötta
på den alldeles för långa vintern. Men så fort  de hamnade i vattnet blev de som förbytta. Fulla av energi.
De simmade runt, poserade lite för mig, men för det mesta var de upptagna med kärlek :). 

Hela trädgården fylldes av ljuvlig kväk och det bubblade härligt i dammen.
 :)






***
Nareszcie wiosna, a z wiosną przybyły moje ulubione żaby i ropuchy. Prawie cały dzień spędziłam na ich obserwowaniu,  jak człapią i podskakują powoli do  mojego stawiku. Niemrawe i zmęczone długą zimą. Jak tylko jednak dotarły do wody wstępował w nie "nowy duch"  i ogród szybko wypełniło miłe kumkanie...
:)























8 kommentarer:

  1. ÅÅÅ så fine bilder. Artig når disse setter igang spillet sitt da. Det femte ble som en hjerteform. herlig.
    God helg til deg.
    Klem fra Hilda

    SvaraRadera
  2. härliga bilder för en grodälskare som mig ,kram nette

    SvaraRadera
  3. De är sååå coola, motiven på dessa bilder. Ja, bilderna oxå, förstås. Man blir glad bara att betrakta dem. / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Jag længtar hem till min lilla groddamm. men dom ær væl klara næsta vecka kan jag tro så jag får prøva næsta år. Ha D!

    SvaraRadera
  5. såå fina bilder!!! Här har det det inte hunnit vakna några paddor eller grodor ännu...

    SvaraRadera
  6. Wow!! Så du har också hittat dom kväkande små grodorna!! Fantastiska bilder på härliga "små prinsar" =) Kram

    SvaraRadera